Friday, May 9, 2014

STEP INTO YEAR 2

Finally, finished my Year 1 studies. Although still got another 3 more years to go, but finishing a year give me a great relief when I looked back the year ago.

Most of my friends know I shifted course from Biomedical Science to Biomedical Engineering after finished my Semester 1. But seldom of them asked me why.Perhaps they might think that I failed in the course as I of my lecturer did say like this to me.

我并不是因为考不好而换course而是因为我没有兴趣。我的pointer那时还是3以上。

为什么我会换?
当我去见我的academic adviser 的时候,她DR.MICHELLE看到我的spm,foundation的成绩,physic都是A+和A,然后Bio较低,就问我为什么选这个course,那时我中stunned,答不出,她鼓励我换course。

从那天起我内心开始有了一股火,就开始找资料了。找了很久,找到BIOMEDICAL ENGINEERING,看到course structure 觉得不错,电子,mechanical,biology,chemistry和physic都有,可以说是综合的course吧。

然后我比较外国的,看看jobstreet, 这个course还是很冷门。结果我考完final的那天就开始忙了,apply 那个换course的application。

刚开始
来到一个陌生的地方,没有认识的朋友,我带着自己的梦想,就这样一个一个难关都渡过。
在朋友家睡地上一个星期,自己搭公共巴士,LRT等等,都是新的尝试。

回头一年,真的觉得自己很勇敢,我没有后悔,我很感恩父母和晓凤的支持。我做对了选择!


No comments:

Post a Comment